Centrala jest programem umożliwiającym obsługę centrali sieci sklepów. Program ten często wykorzystywany jest również przez klientów jako system pośredni między sklepami a systemem ERP w centrali (np. systemem SAP Retail).
Program Centrala umożliwia zarządzanie siecią punktów sprzedaży w następujących obszarach funkcjonalnych:
- zarządzanie listą sklepów (definiowanie grup sklepów, dziedziczenie definicji),
- zarządzanie asortymentem towarów i usług (definicja list asortymentowych dla grup sklepów i pojedynczych sklepów.),
- zarządzanie cenami zakupu towarów i usług (kontrakty z dostawcami i definicje cen zakupu dla punktów sprzedaży),
- zarządzanie cenami sprzedaży w sieci (cenniki dla poszczególnych grup sklepów i pojedynczych sklepów),
- zarządzanie dostawcami i ich relacjami z punktami sprzedaży,
- zarządzanie akcjami promocyjnymi w sieci,
- zarządzanie użytkownikami aplikacji pracujących w punktach sprzedaży (definiowanie uprawnień dla poszczególnych profili lub nawet definiowanie uprawnień poszczególnych użytkowników),
- zarządzanie konfiguracją punktów sprzedaży (definicja form płatności, uprawnień sklepów itd.),
- gromadzenie informacji o działalności punktów sprzedaży (w tym informacji o stanach magazynowych towarów – każdy towar na koniec każdego dnia, sprzedaży, danych fiskalnych, kompletnych paragonów, wszystkich dokumentów),
- generowanie raportów dotyczących dokumentów, zapasów magazynowych i sprzedaży dla kontroli i analizy działania punktów sprzedaży,
- możliwość centralnego rejestrowania faktur za dostawy dostarczone do sklepów, z weryfikacją zgodności faktury z dokumentami dostaw i dokumentami zwrotu towaru do dostawcy,
- zarządzanie procesem dystrybucji definicji asortymentu cen itp. do punktów sprzedaży,
- wysyłanie natychmiastowych komunikatów do sklepów z możliwością wyboru, czy komunikat ma się pojawić w aplikacji sprzedażowej czy zapleczowej,
- możliwość definiowania ankiet dla klientów i zbierania odpowiedzi otrzymanych ze stanowisk sprzedaży.