Większość naszych klientów, użytkowników naszego oprogramowania dla sklepów, korzysta z zewnętrznych systemów centralnych (systemy magazynowe, finansowe, itp.) w tym również systemów ERP, takich jak SAP Retail.
Dla tych klientów integrujemy nasze oprogramowanie sklepowe z używanymi systemami, przy czym (w zależności od wymagań i specyfiki klienta) integracja ta może być wykonana bezpośrednio między naszym programem Market, działającym w sklepie a systemem ERP klienta, jak również z wykorzystaniem naszego programu Centrala, pełniącego funkcję systemu pośredniczącego między programem Market a ERP. To drugie rozwiązanie stosowane jest najczęściej w sytuacji, gdy część funkcjonalności łatwiej jest zaimplementować w zewnętrznym systemie niż w ERP klienta (np. zarządzanie promocjami typu bonus buy).
Integracja z ERP może być realizowana zarówno przez interfejs plikowy (dowolny format), jak i przez Web Services.
Poniższe schematy pokazują różne architektury systemów, w których jako system ERP wykorzystywany jest system SAP Retail, a jako rozwiązanie obsługujące sklepy wykorzystywane jest nasze oprogramowanie Market.
Rozwiązanie wykorzystujące program Centrala jako tzw. middleware
W rozwiązaniu tym program Centrala wykorzystywany może być nie tylko jako system pośredniczący w przesyle danych między punktami sprzedaży a systemem SAP, ale również jako rozwiązanie umożliwiające zarządzanie częścią danych (np. definicjami promocji typu bonus buy, menu obrazkowym towarów dla kas wykorzystujących ekrany dotykowe itp.), czy uzupełniające dane podstawowe definiowane w systemie SAP, takie jak np. zdjęcia towarów, materiały multimedialne (filmy, zdjęcia) skojarzone z towarami i inne.
Przedstawione rozwiązanie zostało przez nas wdrożone w sieci posiadającej około 3 tys. punktów sprzedaży.