Program LeKart pełni funkcję serwera autoryzacyjnego dla transakcji z użyciem kart klienta. Najważniejsze funkcje jakie realizuje, to:
- utrzymywanie danych osobowych klientów podanych przez nich na formularzach wydania karty klienta,
- autoryzacja online transakcji z użyciem karty lojalnościowej,
- obsługa elektronicznych bonów towarowych, w tym autoryzacja online płatności bonem,
- utrzymywanie aktualnego stanu konta dla każdej karty (może to być liczba dostępnych punktów, elektronicznych pieniędzy, poziom rabatu, itp.),
- rejestrowanie wszystkich transakcji z użyciem kart klienta,
- wyliczanie listy kart uprawnionych do określonych promocji profilowanych (segmentacja klientów),
- udostępnianie możliwości przeglądania (filtrowania) transakcji i generowania raportów,
- operacje techniczne takie jak: „dodanie paragonu” do karty, zarejestrowanie / zmiana danych klienta, zablokowanie / odblokowanie karty.
Definiowanie promocji dostępnych dla posiadaczy kart klienta odbywa się poza programem LeKart – najczęściej w używanym przez sieć handlową systemie centralnym np. w programie Perspectiv czy Centrala, czy też w innym systemie, np. SAP Retail. Definicje promocji przesyłane są do programu Market, który przesyła je z kolei do każdej z kas. Program kasowy sam wylicza korzyści przyznawane w przypadku spełnienia każdej z promocji, przy czym program kasowy jest w stanie bez problemu obsłużyć kilkadziesiąt tysięcy jednocześnie obowiązujących promocji. W przypadku promocji profilowanych program kasowy pyta serwer LeKart o listę promocji aktywnych dla danej karty (inaczej: o listę segmentów, do których klient został zaliczony), jak również przesyła informację o korzyściach przyznanych na konto karty. Z kolei w przypadku systemu lojalnościowego działającego na zasadzie wielopoziomowych rabatów od wartości transakcji, gdzie poziom rabatu zależy od historii transakcji (np. obrotów w poprzednich okresach i „przejść” między poszczególnymi poziomami rabatowymi), program kasowy pyta serwer LeKart o aktualny poziom rabatu dla karty.
Program LeKart umożliwia istnienie kilku różnych kont dla jednej karty. Oznacza to, że na jednej karcie może istnieć zarówno konto punktowe, jak o gotówkowe. Możliwe jest również zdefiniowanie kont lojalnościowych dla elektronicznych bonów towarowych i kart podarunkowych. Celem takiego rozwiązania jest utrzymanie klienta, który dostał taki bon lub kartę podarunkową, a nie był wcześniej klientem sklepu. Wydając środki z bonu towarowego lub karty podarunkowej klient korzysta z promocji typu bonus buy zdefiniowanych dla posiadaczy kart i gromadzi na koncie karty punkty lub elektroniczne pieniądze.
W programie LeKart utrzymywana jest informacja wzięta z formularza wypełnianego przez klienta, chcącego otrzymać kartę, czy klient wyraża zgodę na otrzymywanie wiadomości pocztą tradycyjną, przez e-mail i SMS. LeKart umożliwia drukowanie listów do klientów, zawierających wybrane informacje dotyczące każdego klienta wzięte z bazy danych programu lub przygotowanie listów elektronicznych, które mogą być wysyłane przez specjalne rozwiązanie mailingowe. Wysyłanie SMS może być realizowane przez nasz program Centrala, przy użyciu udostępnionej bramki SMS.
Program LeKart tworzony był z myślą o obsłudze bardzo dużej liczby transakcji – nawet do kilku milionów dziennie.