Rozwiązania oferowane przez Forcom umożliwiają tworzenie promocji adresowanych jedynie do określonych klientów (określonego segmentu klientów). Segmentacja klientów może być dokonywana na podstawie danych z ankiety wypełnionej przez klienta (takich jak wiek, płeć, data urodzenia, liczba czy wiek dzieci, zwierzęta domowe itp.), jak również na podstawie analizy historii zakupów tego klienta (m.in. co kupował, a czego nie kupował). Przykładem może być stworzenie promocji na pieluszki dziecięce dla klientów spełniających następujące kryteria: ma dziecko w wieku 0-2 lat (co wiemy na podstawie danych podanych w ankiecie lub na podstawie analizy zakupów), robi systematyczne zakupy, ale w ciągu ostatnich 4 miesięcy nie kupował pieluszek.
Specyficznym wariantem rozwiązania z segmentacją klientów jest rozwiązanie, w którym klient otrzymuje określony rabat zależny np. od obrotu w ostatnich X miesiącach, przy czym można dodatkowo zdefiniować sposób przechodzenia pomiędzy poszczególnymi poziomami rabatowymi.
Ponieważ promocje segmentowe dostępne są z założenia jedynie dla wybranych klientów, konieczne jest informowanie tych klientów o tym, jakie promocje są dla nich dostępne.
Możliwe sposoby informowania dostępne w rozwiązaniach Forcom (realizowane automatycznie):
- wysyłanie SMS do klientów,
- wysyłanie e-maili,
- drukowanie listów do wysłania do klientów,
- drukowanie po paragonie informacji o dostępnych dla tego klienta promocjach,
- wykorzystywanie weryfikatorów cen – szczególnie nadają się do tego produkowane przez nas multimedialne weryfikatory F3i,
- w przypadku korzystania z naszych aplikacji smartfonowych klient może przeglądać zarówno listę wszelkich promocji typu bonus buy, jak również listę dostępnych dla niego promocji segmentowych,
- wykorzystanie kiosków informacyjnych, instalowanych przy wejściu do sklepu, gdzie po zeskanowaniu karty klient może zobaczyć / wydrukować listę dostępnych dla niego promocji.