W sklepach odzieżowych, obuwniczych i innych z grupy „moda”, a czasem również w sklepach innych branż np. w perfumeriach, często stosowane są liczniki klientów. Są to urządzenia montowane głównie przy wejściach. Ich zadaniem jest liczenie klientów wchodzących do sklepu i wychodzących ze sklepu. Głównym celem liczenia klientów jest wyznaczanie tzw. współczynnika konwersji, czyli stosunku liczby transakcji (tzn. klientów, którzy dokonali zakupu), do łącznej liczby klientów, którzy weszli do sklepu. Znajomość współczynnika konwersji pozwala na ocenę efektywności pracy sprzedawców.
Istnieją również rozwiązania, w których urządzenia są montowane w witrynach sklepów. Umożliwiają one liczenie klientów przechodzących przed sklepem, dzięki czemu możliwe jest również analizowanie ile z przechodzących osób weszło do sklepu. Ta informacja może być przydatna przy analizie atrakcyjności witryny sklepu czy skuteczności informacji widocznych z zewnątrz, np. o przecenach.
Liczniki klientów najczęściej działają na zasadzie fotokomórki (np. wykorzystującej podczerwień), gdzie przecięcie promienia uznawane jest za przejście klienta. Zastosowanie dwóch promieni pozwala określić, czy klient wszedł do sklepu czy z niego wyszedł. Istnieją również rozwiązania oparte na ultradźwiękach i na analizie obrazu z jednej kamery, czy też z urządzenia opartego o 2 kamery (co pozwala nie tylko wykryć obiekt, ale też określić jego położenie względem urządzenia i śledzić obiekty poruszające się w zasięgu urządzenia). Najbardziej zaawansowane rozwiązania pozwalają poprawnie zliczyć osoby mijające się w przejściu, jednocześnie wchodzące dwie (lub więcej) osoby, czy osoby, które znalazły się w obszarze wyjścia, ale zawróciły.
Integracja stale rozwijanego przez nas oprogramowania Market z licznikami klientów polega na wczytywaniu do programu informacji o wejściach i wyjściach oraz na generowaniu wymaganych raportów uwzględniających te dane.