Wsparcie sprzedaży czy tez wsparcie sprzedawcy jest realizowane w różny sposób dla różnego rodzaju punktów sprzedaży. W punktach samoobsługowych wsparcie sprzedaży, realizowane przez nasze oprogramowanie kasowe, sprowadza się do zaproponowania klientowi zakupu dodatkowego towaru lub usługi, przy czym propozycja ta może być zależna od tego, co klient kupuje lub od historycznych transakcji (w przypadku klienta identyfikowanego w systemie lojalnościowym). Do definiowania tych propozycji, które w czasie transakcji są wyświetlane na ekranie kasjera, można używać mechanizmów promocji typu bonus buy, gdzie wyświetlenie określonego komunikatu może być uwarunkowane spełnieniem zdefiniowanych warunków dotyczących transakcji.
W sklepach, w których klienci korzystają ze wsparcia sprzedawców (np. RTV-AGD, dom-hobby-ogród czy odzieżowych) nasze oprogramowanie, z którego korzysta sprzedawca obsługując klienta, może realizować dużo bardziej zaawansowane wsparcie sprzedawcy realizowane przez:
- system punktów dla sprzedawców, których liczba jest różna dla różnych towarów (przykładowo: sprzedaż towaru z „wyższej półki” jest wyżej punktowana niż sprzedaż prostszego odpowiednika); przy wyszukiwaniu towarów, towary spełniające kryteria wyszukiwania wyświetlane są w kolejności od największej do najmniejszej liczby punktów; program umożliwia również raportowanie liczby punktów zebranych przez poszczególnych sprzedawców,
- podpowiadanie akcesoriów zdefiniowanych dla określonego towaru,
- proponowanie innych towarów na zasadzie „inni klienci kupujący ten towar najczęściej kupowali również…”
- podpowiadanie usług możliwych do zakupienia dla danego towaru (np. przedłużenie gwarancji, ubezpieczenie, dowóz do domu klienta, montaż u klienta).
Dużym ułatwieniem dla sprzedawców w sklepach specjalistycznych jest również możliwość złożonego wyszukiwania towarów, w tym również wyszukiwania według cech definiowanych osobno dla różnych grup asortymentowych. Przykładowo dla telewizorów możemy zdefiniować takie cechy jak: przekątna ekranu, rodzaj ekranu, liczba złączy HDMI, częstotliwość odświeżania itd., i wyszukać wszystkie towary o określonym zestawie cech.
Wsparciu sprzedaży mogą służyć również nasze weryfikatory cen F3i, które po zeskanowaniu kodu towaru mogą wyświetlać dowolne informacje (teksty, zdjęcia, filmy) zdefiniowane dla tego towaru, np. informacje o promocjach aktywnych dla tego towaru, o towarach polecanych do zakupu wraz z tym towarem, przepisy kulinarne z wykorzystaniem tego towaru (zainteresowany klient może zrobić telefonem zdjęcie przepisu, którym jest zainteresowany), filmy reklamowe lub firmy pokazujące sposób użycia towaru (np. elektronarzędzi).
Osobnym narzędziem wspierającym sprzedaż jest system lojalnościowy, umożliwiający segmentację klientów (czyli generowanie zindywidualizowanych promocji dla określonych grup klientów, czy nawet pojedynczych klientów), szczególnie jeśli jest on połączony z aplikacja mobilną, która pełni funkcję kanału komunikacji z klientem.