Stworzone przez nas rozwiązanie umożliwia zbieranie online ze sklepów paragonów i informacji o stanach magazynowych towarów (i towarem w drodze) i na tej podstawie udostępnianie użytkownikom aktualnych informacji (wykres w funkcji czasu) o:
- sprzedaży towarów – dla każdego towaru i każdego poziomu hierarchii towarów; dla każdego sklepu z osobna i dla każdego poziomu grupowania sklepów,
- stanach towarów (jw.) – ilość, wartość, towar w drodze, wskaźnik brak towaru (nie tylko wtedy, gdy stan=0, ale również wykrywanie sytuacji, kiedy stan teoretyczny jest a nie sprzedaje się, choć analizując historię powinien),
- transakcjach danego klienta.
Z tych danych można budować określone zestawy wykresów, np. porównujące wybrane towary czy grupy asortymentowe dla określonych sklepów danego Kierownika Regionalnego (czy regionu czy centrum dystrybucji) czy porównujące określone okresy.
Różnica między oferowanym przez nas rozwiązaniem a standardową hurtownią danych polega na wczytywaniu danych online i natychmiastowym ich udostępnianiu użytkownikom, przy czym dostępne online informacje dotyczące sprzedaży i zapasów, utrzymywane są nie tylko w postaci zagregowanej, ale z rozkładem w ciągu całego dnia (dla bieżącego dnia i każdego dnia wstecz). Kolejną ważną zaletą rozwiązania jest możliwość jednoczesnego generowania raportów przez setki użytkowników o różnych uprawnieniach w czasie rzeczywistym – z czasem wygenerowanie wykresu poniżej sekundy.
Rozwiązanie to jest w stanie obsłużyć nawet największe sieci sklepów FMCG, generujące kilkaset paragonów na sekundę.
Definiowanie parametrów wykresu
Przykładowe zastosowania:
- analiza poprawności generowania zamówień
Przykład: wykresy powyżej pokazują sprzedaż tego samego towaru w tym samym dniu w dwóch sklepach. Widać, że w pierwszym sklepie (górny wykres) zamówienia były optymalne – towar (bułka) wyprzedał się praktycznie do zera i wystarczyło go do końca dnia, w drugim sklepie zamówienia były za małe i towaru zabrakło w połowie dnia (około godziny 13:30),
- wykrywanie braku towaru, szacowanie utraconej sprzedaży,
- natychmiastowy wgląd w wykres sprzedaży i stanów magazynowych w całej sieci czy w wybranym regionie, dające możliwość szybkiego reagowania – zamówienia u dostawcy, czy przesunięć między lokalizacjami,
- tworzenia pulpitów dla najważniejszych managerów, wyświetlających online żądane informacje dotyczące poszczególnych regionów, czy całej sieci.
Dane prezentowane na przykładowym pulpicie