W systemie centralnym są zbierane wszelkie dane pochodzące z punktów sprzedaży, w tym: dokumenty wystawione i zarejestrowane w sklepach, informacje o sprzedaży towarów, stan magazynowy każdego towaru na koniec każdego dnia, informacje finansowe. Dzięki temu można analizować rozmaite obszary działalności sieci handlowej:
- sprzedaż (z uwzględnieniem rzeczywistej marży),
- stany magazynowe, w tym nadwyżki i niedobory towaru oraz rotację towarów,
- obieg dokumentów (zarówno finansowych, jak i magazynowych),
- akcje promocyjne,
- rozliczenia i statystyki pracy kasjerów,
- controlling – wykrywanie nieprawidłowości obsługi sklepów (np. nieuzasadniona likwidacja towarów, zbyt duże rabaty przyznawane klientom).
Działanie mechanizmu raportów jest wspierane przez następujące rozwiązania, znacznie ułatwiające codzienną pracę operatora:
- możliwość raportowania z dokładnością do określonego punktu sprzedaży, grupy punktów sprzedaży lub całej sieci,
- bardzo rozbudowane kryteria filtrowania,
- możliwość elastycznego sparametryzowania raportów, np. przez podanie określonego zakresu dat, ale także wyboru bieżącego dnia, tygodnia, miesiąca, roku,
- mechanizm konfigurowalnych raportów: każdy raport wraz ze zdefiniowanymi kryteriami można zapisać jako szablon do ponownego wykonania,
- możliwość wykonywania wielu raportów równocześnie, także automatycznie z opcją wysłania wyników na podany adres e-mail,
- możliwość zapisania wyników raportu w formacie Excel.
Przesyłanie poszczególnych danych z systemów obsługi punktów sprzedaży (program Market) do systemu centralnego w zależności od potrzeb może odbywać się w trybie offline (na zakończenie dnia), semi online (dla określonych dokumentów na bieżąco, dla sprzedaży – co określony czas) lub online.