Oprogramowanie Forcom umożliwia definiowanie wszelkich danych związanych z zarządzanie asortymentem, cenami sprzedaży i promocjami.
- Dane słownikowe - np. formy płatności, stawki VAT, jednostki miar, powody rabatów, powody zwrotów, statusy aktywności towarów.
- Definicja towarów - obszerna karta danych podstawowych towarów, wzbogacona o mechanizm definiowania dowolnych atrybutów. Możemy definiować parametry dotyczące zamawiania oraz dostarczania towarów, parametry sprzedaży, np. w kontekście sprzedaży w kasie samoobsługowej.
- Zarządzanie listami asortymentowymi punktów sprzedaży. Listę towarów dostępnych do sprzedaży w danym punkcie (lub grupie punktów sprzedaży) można definiować na dwa sposoby:
- Indywidualnie dla sklepu.
- Dla grupy sklepów - wynikowy asortyment zależy wtedy od priorytetów grup, do których należy dany punkt sprzedaży.
- Zarządzanie wybranymi parametrami towaru w kontekście odbiorcy (np. status aktywności, główny dostawca). Definiowanie asortymentu jest możliwe zarówno z poziomu odbiorcy (lista towarów dostępnych w grupie / sklepie), jak i z poziomu towaru (lista odbiorców, dla których towar jest dostępny).
- Zarządzanie cenami sprzedaży.
- Podobnie jak w przypadku zarządzania asortymentem, system umożliwia definiowanie cen dla wybranych grup sklepów lub dla indywidualnych punktów sprzedaży - z uwzględnieniem priorytetów. Zależnie od potrzeb, operator systemu może pracować z cennikiem danego odbiorcy lub definiować ceny dla poszczególnych towarów. Ceny mogą być także importowane z zewnętrznych systemów. Niezależnie od wybranego sposobu pracy, możliwe jest łatwe monitorowanie przewidywanej marży. Nasze oprogramowanie ułatwia również tworzenie promocji sezonowych (tzw. gazetek).
- Definiowanie promocji typu bonus buy (promocji paragonowych) dostępnych dla wszystkich klientów i dla uczestników systemu lojalnościowego, z możliwością segmentacji klientów (definiowanie promocji dostępnych tylko dla określonych klientów lojalnościowych).